Největší evropský B2B festival českého řemeslného piva

Dne 14. 6. 2018 se uskutečnil 3. ročník největšího českého B2B pivního festivalu ve Spojeném Království, který napřímo propojuje české výrobce s britskými obchodníky. Zatímco první ročník se konal v Liverpoolu, další se konaly na půdě České Ambasády v Londýně. Na akci, jejímž pořadatelem je britská pobočka agentury CzechTrade, přišlo rekordních 200 obchodníků.

Velvyslanec České Republiky ve Velké Británii, pan Libor Sečka, zahájil akci společně s Martinem Macourkem, ředitelem CzechTrade Londýn, a generálním ředitelem národního podniku Budějovický Budvar, panem Petrem Dvořákem.

Na Czech Beer Day se představilo hned 17 českých řemeslných pivovarů. Od klasického ležáku Budweiser Budvar, přes tradiční regionální pivovary jako Bernard, Herold či Zubr, exportní značku PRAGA a dokonce i český pivovar v Londýně Bohem Brewery, až po řemeslné speciality jako Hubertus KácovPermon, Kutná Hora, Lucky Bastard či Jarošov. Pivovarníky doplňovaly neméně zajímaví výrobci, jako  je například první česká single malt whisky TREBITSCH, vinařství Jakubík, slané pochutiny od firmy Vest Zlín nebo Albertina – výrobce festivalových čepovacích zařízení. V neposlední řadě se zde představily dvě kreativní agentury Little Greta a Adamapp.

Na akci se poprvé prezentovala Czech Craft Beer Alliance, která se na britském a irském trhu stává tváří českých řemeslných pivovarů. Aliance nyní seskupuje šest pivovarů a hned pět z nich se představilo právě na Czech Beer Day – Hubertus Kácov, Permon, Kutná Hora, Břeclav a pivovar Cvikov.

Na akci dorazili návštěvníci z oblasti pivního distribučního businessu včetně pivovarů, které potřebují doplnit své vlastní portfolio svrchně kvašeného piva kvalitními ležáky. Návštěvníci tak měli možnost si pohovořit například se zástupci slavného pivovau z Yorkshire „Theakson“, distributory typu LWC či World Beers. Další účastníci reprezentovali sektor pohostinství – od hotelů jako Hyatt, Edwardian až po řetězce hostinců jako Hyppo Inns. Účastnily se samozřejmě také nezávislé hospody, bary či restaurace.

Nelze opomenout třešničku na dortu v podobě tomboly, ve které mohli britští obchodníci vyhrát vzorky a dárky od přítomných výrobců. O hlavní výhru se postarala Czech Craft Beer Alliance, která věnovala jednomu z distributorů cestu do České republiky s prohlídkou pivovarů patřící pod alianci.

Svůj ochutnávkový stoleček měl i Exportní speciál CzechTrade – pivo vyrobené pivovarem Hubertus Kácov jako dárkový předmět určený pro zahraniční partnery, kteří mají zájem obchodovat s českými výrobci.

Do dnešního dne se uskutečnilo nejméně deset konkrétních poptávek. První objednávka dorazila v rekordním čase na  břeclavské pivo Kanec.  Zastoupení CzechTrade v Londýně tak, stejně jako v minulém roce, očekává zakončení v podobě uzavření úspěšných obchodů.

Skvělou atmosféru mohli nasát i novináři. O Czech Beer Day publikoval článek dokonce i magazín Forbes. Článek naleznete na Forbes – Czech Beer Day 2018.

Tak na zdraví a na viděnou opět za rok na Czech Beer Day 2019!

Czech Beer Day 2018, Londýn

 

Exportní úspěchy Czech Trade